Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Tutaj zadajemy pytania techniczne, jak obciąć pazurki, jak podać tabletkę, jak dobrać kuwetę bądź drapak, jak i czym czesać nasze koty.
Karioka
Agilisowy Rezydent
Posty: 1659
Rejestracja: 22 mar 2019, 15:18

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: Karioka »

Ja pierwszy raz mam furminator.
Też się bałam, ale teraz widzę że to fajne urządzenie. I szybciej niż szczotką, a to ważne bo Jadzia nie lubi szczotkowania.
Codziennie troszkę wyczesuję bo inaczej nie da rady.
Awatar użytkownika
Sonia
Agilisowy Rezydent
Posty: 30721
Rejestracja: 11 mar 2010, 09:51

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: Sonia »

Moje najlepiej lubią być czesane zwykłym grzebieniem ludzkim, tylko zęby muszą być dosyć gęste.
Są takie specjalne grzebienie metalowe, które nie elektryzują, ale trochę kosztują. Koty podobno je bardzo lubią.
Na wystawie kiedyś jak byłam, to rozmawiałam z babką, która czesała właśnie takim grzebieniem swoje koty. One to uwielbiały.
Awatar użytkownika
yamaha
Genius Loci
Posty: 39273
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:02

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: yamaha »

Nie kupie nastepnego :haha:
TZ juz mowi, ze dzieki Missy kazdego dnia tygodnia moze sie czesac innym :haha:

Furminatora czasem "na sile" uzywamy... Missy jego tez nie lubi (jakby ktos mial watpliwosci :lol: ), ale czasem nie ma wyboru, choc troche wyczesac trzeba, z gory (z dolu wycinam :lol: )
Awatar użytkownika
Miss_Monroe
Moderator
Posty: 13001
Rejestracja: 24 lut 2012, 11:28

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: Miss_Monroe »

Nie czeszcie Furminatorem kotku ogonka, bo będzie miał bardzo przerzedzone futerko - i ogonek będzie strasznie „chudziutki” ;-))

Piszę z doświadczenia, kilka lat temu to zrobiłam i miałam kotka z ogonem jak u szczura :lol:
Awatar użytkownika
Sonia
Agilisowy Rezydent
Posty: 30721
Rejestracja: 11 mar 2010, 09:51

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: Sonia »

Tami to się tak sypie w tym roku, że nawet na ogonie całe kępy mu wylazily, więc musiałam i ogon mu czesac. Na szczęście nie widać zbytnio ubytków, jemu te futro jak bambus rośnie, po jednej nocy znowu jest zarosniety :lol:
Gdybym tak za każdy jego klak dostała 10 gr to bym była już milionerka :mimbla:
Awatar użytkownika
MoniQ
Agilisowy Rezydent
Posty: 15272
Rejestracja: 22 lut 2013, 14:24

Re: Szczotki/grzebienie/trymery do pielęgnacji sierści

Post autor: MoniQ »

Noszę się z zakupem nowej szczotki, widziałam reklamy takich szczotek samoczyszczących i kusi mnie właśnie taka. Macie może jakieś doświadczenia? Bo czytam w opiniach, że jedna nie za bardzo dla brytyjczyka, inna ze bardzo dobra, i sama już nie wiem... :hm:
ODPOWIEDZ